15 Sfaturi Practice pentru utilizarea ChatGPT în Recrutare

11 sept. 23
Sfaturi practice pentru utilizarea ChatGPT in recrutare

ChatGPT pentru recrutare poate ajuta profesioniștii din domeniul achiziției de talente și HR să lucreze mai eficient și să economisească timp. Deoarece chatbot-ul se bazează pe un model de limbaj vast (LLM), este util pentru multe dintre sarcinile textuale pe care profesioniștii în achiziție de talente le efectuează.

În acest articol, vom analiza mai în profunzime ChatGPT pentru recrutare. Vei descoperi recomandări despre cum să (nu) utilizezi acest instrument, alături de 15 sugestii aplicabile în diverse faze ale procesului de recrutare.

Sfaturi practice pentru utilizarea ChatGPT în recrutare

Înainte de a trece la comenzile ChatGPT pentru recrutare, să abordăm câteva aspecte de care trebuie să ții cont în legătură cu utilizarea acestui instrument:

  • Fii specific. Scrie comenzi cât mai clare pentru a evita răspunsuri generice. Este deosebit de important să oferi un obiectiv și un context când redactezi comenzile.
  • Iterează și rafinează. Folosește întrebări de urmărire și instrucțiuni suplimentare pentru a obține rezultate mai bune.
  • Nu introduce date despre candidați. De exemplu, nu introduce numele candidaților sau alte informații de identificare. Vrei să eviți orice potențiale probleme legate de confidențialitate.
  • Revizuiește și editează întotdeauna rezultatele. Nu te baza pe răspunsul dat,  așa cum este. Verifică informațiile înainte de a le utiliza și editează textul generat de AI unde este necesar.
  • Experimentează cu ChatGPT pentru diferite sarcini de recrutare. Deși instrumentul s-ar putea să funcționeze bine pentru unele sarcini și posturi vacante, s-ar putea să nu funcționeze (deloc) pentru altele. Testează ce funcționează și ce nu pentru a optimiza diferitele etape ale procesului de angajare.

Multe dintre eforturile tale de recrutare sunt vizibile pentru lumea exterioară. Ca atare, acestea vor avea un impact asupra mărcii tale de angajator (pozitiv sau negativ). În această privință, este important să ții cont de câteva lucruri suplimentare înainte de a începe să folosești ChatGPT pentru recrutare:

  • Nu folosi ChatGPT pentru a face selecții de niciun fel. Dacă utilizarea unui instrument alimentat de AI duce la un impact discriminatoriu nefavorabil, angajatorul poate fi considerat răspunzător, conform noilor politici EEOC.

Orașul New York a emis recent o lege care reglementează utilizarea instrumentelor automate pentru deciziile de angajare. Angajatorii care folosesc instrumente AI pentru a lua decizii de angajare trebuie acum să divulge acest fapt candidaților.

De asemenea, li se cere să efectueze audituri anuale ale 'prejudecăților' realizate de terți asupra tehnologiei sau software-ului pe care îl folosesc, pentru a face public modul în care AI ar putea discrimina anumite tipuri de candidați.

  • Determină la ce să (nu) folosești ChatGPT. Înainte de a începe să folosești ChatGPT pentru recrutare, organizează o întâlnire cu întreaga echipă de Resurse Umane. Stabilește pentru ce sarcini de recrutare dorești să folosești instrumentul și – poate mai important – la ce nu vrei să îl folosești.
  • Păstrează un ton personal. În etapa de identificare a candidaților, contactarea potențialilor candidați cu un mesaj personalizat este crucială. Mesajele generate de un instrument alimentat de AI, precum ChatGPT, pot fi descurajante pentru candidați, fie că este vorba de o abordare, o ofertă sau un e-mail de negociere a salariului. Lipsa acestei personalizări poate determina oamenii să își exprime nemulțumirea despre procesul tău de angajare online, afectând negativ marca ta de angajator.

Faptul că poți folosi ChatGPT pentru anumite sarcini, nu înseamnă că ar trebui neapărat să o faci.

CITEȘTE MAI MULTE DESPRE UTILIZAREA CHATGPT ÎN RESURSE UMANE

Comenzi ChatGPT pentru recrutare

Recrutorii și profesioniștii din domeniul achiziției de talente pot folosi ChatGPT pentru diverse sarcini în diferitele etape ale procesului de angajare:

  • Pregătire
  • Identificarea candidaților
  • Evaluarea și selecția 
  • Angajare
  • Onboarding

Iată 15 exemple de comenzi ChatGPT pentru diferitele etape ale procesului și cum poți folosi fiecare comandă în contextul tău specific.

Pregătire

1. Redactarea unei descrieri a postului

Exemplu de solicitare: „Generează o descriere detaliată a postului pentru un cercetător de date cu accent pe învățarea automată și AI. Descrierea ar trebui să includă o prezentare generală a postului, responsabilitățile principale, competențele și calificările necesare, precum și informații despre echipă.”

Ce trebuie să știi

Această comandă va genera baza pentru o descriere a postului care poate fi folosită intern, în principal între recrutor și managerul de angajare, pentru a se asigura că sunt pe aceeași lungime de undă în ceea ce privește așteptările față de un candidat ideal. Poți folosi versiunea generată de AI ca punct de plecare pentru descrierea finală a postului.

ChatGPT pentru recrutare

2. Crearea unui anunț de angajare

Exemplu de solicitare: „Compune un anunț de angajare convingător pentru un post de Senior Web Developer la un start-up de comerț electronic în plină expansiune. Anunțul ar trebui să includă un titlu incitant, o prezentare generală a rolului, responsabilitățile principale, competențele și calificările necesare, precum și avantajele de a lucra la compania noastră. Folosește un limbaj incluziv și atrăgător pentru un public divers.”

Ce trebuie să știi

Această comandă îți oferă un șablon pe care îl poți folosi ca bază pentru anunțul tău de job specific. Personalizează comanda prin includerea avantajelor care fac munca la compania ta și mai atractivă, precum și numele și locația companiei.

Atelier ChatGPT pentru HR

Pentru răspunsuri mai specifice, poți include, de asemenea, o scurtă descriere a culturii companiei și a echipei în care se va alătura acel Senior Web Developer.

În plus, puteți face ca anunțul de angajare să fie SEO-friendly, dezvoltând mai mult răspunsul: "Includeți cuvinte-cheie relevante specifice industriei și postului pentru a îmbunătăți vizibilitatea și posibilitatea de a fi descoperit online."

Identificarea candidaților

3. Generarea de șiruri boolean

Exemplu de solicitare: "Creează un șir de căutare boolean pentru a găsi CV-uri de ingineri software cu experiență în Java. Candidații trebuie să aibă o diplomă de licență în informatică și cel puțin 5 ani de experiență. De asemenea, aceștia ar trebui să fie familiarizați cu metodologiile Agile și să aibă abilități în SQL și API-uri RESTful. Excludeți candidații care au experiență doar în Python sau care locuiesc în afara Statelor Unite."

Ce trebuie să știi

Metodele de căutare boolean pot fi un plus valoros pentru setul de instrumente de recrutare. Cu ajutorul acestei sarcini, poți genera un șir de căutare boolean de bază care îți va permite să obții rezultate mai relevante. În funcție de motorul de căutare pe care îl utilizezi, este posibil să fie nevoie să ajustezi ușor șirul. Pentru a obține un șir de căutare boolean și mai precis, poți cerceta cum să efectuezi mai întâi o căutare boolean pe platforma pe care dorești să o utilizați și apoi să soliciți ajutorul lui ChatGPT.

4. Găsirea unor denumiri de posturi alternative pentru surse

Exemplu de solicitare: "Generează o listă de titluri sau roluri alternative de locuri de muncă legate de un post de Social Media Manager. Acestea ar trebui să fie titluri care ar putea fi folosite de profesioniști cu competențe în strategia de social media, crearea de conținut, implicarea publicului și analiza, care sunt de obicei necesare pentru un rol de Social Media Manager."

Ce trebuie să știi

Această comandă a fost inspirată de Moritz Fischer, specialist în achiziția de talente, care o folosește pentru a găsi candidați relevanți. Cunoașterea titlurilor alternative ale posturilor este deosebit de utilă în mediul actual al titlurilor de posturi, în care companiile și persoanele continuă să vină cu titluri diferite pentru practic același rol. 

"A îmbunătățit cu adevărat calitatea candidaților pe care îi găsesc, în special pentru rolurile greu de ocupat, precum și viteza cu care pot găsi profiluri relevante", spune Fischer.

5. E-mailuri de informare a candidaților

Exemplu de solicitare: "Scrie un e-mail personalizat de sensibilizare a candidaților pentru un potențial candidat pe nume John, care este în prezent Senior Graphic Designer la o agenție de marketing digital bine cunoscută. Scopul acestui e-mail este de a-l invita să ia în considerare un rol deschis pentru un director artistic la firma noastră inovatoare de publicitate. Evidențiază mediul nostru creativ, oportunitățile de creștere profesională și pachetul de beneficii competitive. Tonul trebuie să fie profesional, dar prietenos."

Ce trebuie să știi

Această solicitare îți oferi un exemplu de e-mail de sensibilizare care este, în afară de câteva detalii, cum ar fi numele companiei dvs. și beneficiile specifice, aproape gata de a fi trimis. Pentru un e-mail de sensibilizare cu drepturi depline, puteți include pur și simplu informațiile care lipsesc, iterând mesajul. 

Așa cum am menționat mai devreme, utilizarea ChatGPT sau a unui instrument similar pentru a genera, de exemplu, emailuri de sensibilizare a candidaților este un lucru care trebuie luat în considerare cu atenție. 

Pe de o parte, dacă candidații își dau seama că au primit un e-mail de sensibilizare generat automat, s-ar putea ca aceștia să nu mai dorească să lucreze la compania dumneavoastră. De asemenea, aceștia ar putea să apeleze la una dintre numeroasele platforme online pentru a răspândi vestea despre comunicarea cu candidații generată de AI și, prin urmare, să vă afecteze reputația ca angajator.

Pe de altă parte, multe companii folosesc deja șabloane existente pentru contactarea candidaților, așa că ne putem întreba care este cu adevărat diferența. În plus, nu toată lumea se pricepe să scrie un e-mail de sensibilizare convingător, iar pentru aceste persoane, acest instrument oferă un șablon bine structurat cu care să lucreze. 

Probabil că modalitatea de abordare se află undeva la mijloc. Poți folosi ChatGPT ca punct de plecare, dar este indispensabil să adăugi o mare notă personală - umană - la acesta.

6. Postări pe LinkedIn

Exemplu de solicitare: "Scrie o postare atractivă pe LinkedIn care să anunțe un rol deschis pentru un manager de proiect la start-up-ul nostru dinamic în domeniul tehnologiei. Postarea trebuie să sublinieze responsabilitățile cheie ale rolului, abilitățile dorite și modul în care postul se încadrează în misiunea organizației noastre. Încurajează profesioniștii interesați să aplice și să împărtășească oportunitatea în cadrul rețelei lor. Tonul ar trebui să fie atractiv și primitor."

Ce trebuie să știi

Poți perfecționa în continuare prima versiune a rezultatului, adăugând responsabilitățile și competențele specifice pe care le căutați. 

Deși personalizarea contează într-o măsură mai mică aici decât în cazul e-mailului de sensibilizare a candidaților despre care am discutat mai devreme, doriți totuși să vă asigurați că posturile dvs. ies în evidență. La urma urmei, probabil că și concurența folosește ChatGPT pentru recrutare și nu vrei ca postările dvs. pe LinkedIn să fie o copie exactă a lor.

Prin urmare, dacă organizația dvs. are un mod distinct de comunicare, un ton unic de exprimare sau poate chiar propriul "glosar al companiei", acest lucru poate fi ceva ce poate fi presărat peste rezultatul ChatGPT și vă poate diferenția. 

Spotify, de exemplu, se consideră a fi o mare trupă, fiecare angajat fiind un membru al trupei. Compania folosește în mod constant această terminologie de trupă în întreaga sa comunicare (cu candidații).

Evaluarea și selecție

7. Furnizarea de ședințe de informare a candidaților înainte de interviu

Exemplu de solicitare: "Compune un e-mail de informare înainte de interviu pentru o candidată pe nume Susan, care a fost preselectată pentru un post de analist principal de date în organizația noastră. E-mailul ar trebui să explice etapele procesului nostru de interviu, care sunt un interviu tehnic cu managerul de angajare și un interviu între colegi cu doi membri ai echipei, domeniile potențiale de interes în funcție de rol (cum ar fi experiența ei în modelarea datelor, analiza statistică etc.) și orice detalii logistice, cum ar fi durata interviului, platforma (dacă este virtuală) sau locația. Tonul trebuie să fie de susținere și profesional pentru a ajuta la atenuarea oricăror anxietăți dinaintea interviului."

Ce trebuie să știi

Această solicitare îți oferă un e-mail clar de informare înainte de interviu. Acesta bifează toate căsuțele și este bine structurat. În funcție de preferințele personale, poți amesteca diferitele paragrafe pentru a structura diferit e-mailul.

Pentru a oferi candidatului mai multe detalii și pentru a face e-mailul și mai personal, poți adăuga numele managerului de angajare și - dacă sunt cunoscute dinainte - numele celor doi membri ai echipei cu care va susține interviul. De asemenea, acest lucru îi permite candidatului să caute intervievatorii pe, de exemplu, LinkedIn, pentru a se pregăti mai bine pentru interviuri.  

Și aici poți adăuga nuanțele companiei dvs. în e-mail pentru a-l personaliza și mai mult.  

8 & 9. Întrebări de interviu în funcție de rol și tip de interviu

Exemplu de solicitare: "Generează un set de 7 întrebări comportamentale de interviu adaptate pentru un rol de inginer software. Aceste întrebări ar trebui să evalueze abilitățile de rezolvare a problemelor, abilitățile de lucru în echipă și modul în care candidatul se descurcă cu termenele limită și presiunile din cadrul proiectelor."

Exemplu de solicitare: "Creează o listă de 5 întrebări tehnice de interviu pentru un post de Digital Marketing Specialist. Întrebările ar trebui să se concentreze pe competența candidatului în SEO/SEM, marketing prin e-mail, marketing în social media și pe familiaritatea acestuia cu instrumentele de analiză de marketing."

Ce trebuie să știi

ChatGPT este grozav pentru generarea de idei și inspirație, așa că te va ajuta să începeți rapid crearea listei de întrebări. Poți utiliza întrebările de urmărire pentru a aprofunda domenii precum abilitățile de rezolvare a problemelor unui candidat sau capacitatea acestuia de a lucra cu o echipă interfuncțională - orice aspect pe care dorești să te concentrezi  în timpul interviului.

10. Verificarea testului de lucru

Următorul îndemn a fost inspirat tot de Moritz Fisher, specialist în achiziția de talente. "De la lansarea ChatGPT, am observat o creștere bruscă a scrisorilor de motivație, a aplicațiilor, a CV-urilor și a testelor de lucru generate de AI. Folosesc ChatGPT pentru a îmbunătăți proiectarea testelor de lucru pentru candidați. Mai exact, verific dacă testele de lucru pe care le creează managerii noștri de angajare pot fi completate doar cu ajutorul AI generativ. Dacă ChatGPT poate finaliza sarcina de unul singur, trebuie să reproiectăm testul pentru a fi mai specific și mai practic", împărtășește Fisher.

Exemplu de solicitare: "Efectuează următorul test de lucru ca și cum ai fi un candidat la un post pentru un rol X: ..."

Ce trebuie să știi

Ceea ce este interesant în legătură cu această aplicație specială a ChatGPT pentru recrutare este faptul că demonstrează cum utilizarea acestui instrument are avantajele și dezavantajele sale atât pentru candidați, cât și pentru companii. 

La fel cum candidații tind să nu aprecieze primirea de e-mailuri de sensibilizare, e-mailuri de ofertă sau e-mailuri de negociere a salariului generate de ChatGPT, nici angajatorii nu apreciază să primească scrisori de motivație, CV-uri și teste de lucru care sunt completate doar cu ajutorul inteligenței artificiale generative. 

În viitorul (apropiat), ar putea merita să se ia în considerare crearea unui fel de "Cod de conduită al candidatului" pe care companiile să îl creeze și să îl trimită candidaților la începutul procesului de angajare, explicând politica companiei în ceea ce privește utilizarea AI generativă pentru a scrie scrisori de motivație și a completa teste de lucru (printre altele).  

Acesta este, de asemenea, un memento pentru noi toți cei din domeniul resurselor umane că nu ar trebui să tratăm candidații într-un mod în care nu dorim să fim tratați noi înșine. Acest lucru înseamnă că nu ar trebui să le trimitem e-mailuri pur generate de ChatGPT dacă nu dorim să primim teste de lucru generate de ChatGPT. 

În ceea ce privește solicitarea de verificare a testului de lucru, dacă adaugi rolul pentru care dorești ca persoana ce candidează să completeze testul de lucru, vei obține un exemplu de test de lucru mai precis. 

11. Generarea de e-mailuri de respingere

Exemplu de solicitare:  "Redactează un e-mail de respingere respectuos și empatic pentru un candidat pe nume Alex, care a dat recent un interviu pentru rolul de Product Manager, dar nu a fost selectat pentru această poziție. E-mailul ar trebui să exprime aprecierea noastră pentru timpul acordat lui Alex, să precizeze că a fost un proces competitiv și să îl încurajeze să candideze pentru viitoarele roluri care corespund abilităților și intereselor sale."

Ce trebuie să știi

Această solicitare generează un șablon pe care îl poți utiliza ca bază pentru e-mailurile de respingere. Detalii precum numele companiei și informațiile de contact trebuie adăugate. În afară de aceasta, acest șablon este aproape gata de utilizare.

S-ar putea să te întrebi de ce nu subliniem aici importanța personalizării, așa cum am făcut-o în cazul e-mailului de sensibilizare a candidaților. E-mailurile de respingere pot fi dificil de obținut din moment ce:

  • Nu dorești să scrii nimic care ar putea fi interpretat ca fiind potențial discriminatoriu;
  • Nu dorești să menționezi alți candidați;
  • Vrei să fii grijuliu, etc. 

Așadar, un șablon pentru e-mailurile de respingere care a fost validat de departamentul juridic al organizației este probabil cea mai bună - și cea mai sigură - cale de urmat în orice caz. Întotdeauna ar trebui să citești cu atenție e-mailul înainte de a-l trimite pentru a te asigura că nu menționează nimic care nu se aplică specific la acest candidat. 

Angajare

12. Oferta e-mail

Exemplu de solicitare: "Compune un e-mail cu o scrisoare de ofertă pentru un candidat pe nume Sam, care a fost selectat pentru rolul de Senior UX Designer în cadrul companiei noastre. E-mailul ar trebui să exprime entuziasmul nostru cu privire la posibila angajare a lui Sam, să furnizeze principalii termeni ai ofertei (inclusiv salariul, beneficiile, data de începere) și să explice următorii pași pentru acceptare. Tonul ar trebui să fie profesional, dar entuziast și primitor."

Ce trebuie să știi

Folosind această cerere, vei obține un șablon bun pentru e-mailurile de ofertă. Asigură-te că departamentul juridic validează șablonul înainte de a începe să trimiți e-mailuri de ofertă bazate pe acesta. 

Cu toate acestea, aici există un pic mai mult spațiu - și nevoie - de personalizare decât în cazul e-mailului de respingere. La urma urmei, îi urezi bun venit unui nou membru al echipei în cadrul companiei, lucru care ar trebui să aibă întotdeauna o notă "umană".

13. E-mail de negociere salarială

Exemplu de solicitare: "Generează un răspuns profesionist și empatic pentru un candidat pe nume Lisa, care a cerut un salariu mai mare decât cel pe care i l-am oferit pentru rolul de analist financiar. E-mailul ar trebui să exprime înțelegerea noastră cu privire la preocupările ei, să reitereze beneficiile cuprinzătoare ale pachetului nostru, dincolo de salariul de bază, și să precizeze disponibilitatea noastră de a ne angaja în negocieri suplimentare sau de a explora alte modalități de a satisface așteptările ei."

Ce trebuie să știi

Această solicitare oferă o bază solidă pentru un e-mail de negociere a salariului. Mai trebuie să adaugi numele companiei și beneficiile specifice, precum și numele reprezentantului de resurse umane pe care Lisa îl poate contacta pentru a discuta despre așteptările sale salariale. De asemenea, ar trebui să dezvolți mai detaliat orice aspect specific al pachetului de compensații.  

Onboarding 

14. Întrebări frecvente pentru noii angajați

Exemplu de solicitare: "Generează o listă de 10 întrebări frecvente adresate de noii angajați, care să fie postate pe intranetul companiei noastre. Aceasta ar trebui să cuprindă întrebări frecvente pe care le-ar putea avea noii angajați, cum ar fi înțelegerea beneficiilor lor, cum să își configureze e-mailul și alte sisteme IT, detalii despre procesul de integrare, pe cine să contacteze pentru întrebări specifice, informații despre cultura și valorile companiei, politicile de concediu și orice detalii despre operațiunile zilnice pe care ar trebui să le cunoască."

Ce trebuie să știi

Această solicitare îți oferă o idee bună despre cele mai frecvente întrebări pe care le-ar putea avea noii angajați. Poți personaliza și mai mult această întrebare prin includerea unui anumit tip de rol sau a industriei în care activează organizația ta. 

15. Întrebări de sondaj pentru noii angajați

Exemplu de solicitare: "Creează un set de 7 întrebări de sondaj pentru a colecta feedback de la noii angajați despre experiența lor de integrare. Întrebările ar trebui să acopere domenii precum eficiența programului de orientare, claritatea responsabilităților și așteptărilor legate de locul de muncă, impresiile lor inițiale despre cultura de lucru, cât de susținuți s-au simțit în primele săptămâni și orice sugestii pe care le-ar putea avea pentru îmbunătățire. Scopul este de a evalua experiențele lor inițiale și de a găsi modalități de îmbunătățire a procesului de integrare."

Ce trebuie să știi

Utilizarea acestui îndemn te va ajuta să vă gândiți la diferite tipuri de întrebări pe care să le puneți în sondajul de integrare. Adăugarea unor criterii, de exemplu, "Include cel puțin o întrebare despre sprijinul primit de la partenerul de integrare", te va ajuta să personalizezi și mai mult întrebările sondajului.  

Concluzii

ChatGPT poate fi un instrument excelent pentru a sprijini profesioniștii în recrutare și achiziție de talente cu diverse sarcini pe parcursul procesului de angajare. 

Cu toate acestea, utilizarea instrumentului este un aspect care trebuie analizat cu atenție și discutat în prealabil cu diverse echipe - gândește-te la resurse umane, departamentul juridic și IT, de exemplu. Și nu uitați, ChatGPT pentru recrutare ar trebui să fie întotdeauna punctul de plecare, nu produsul final.  

Ești gata să îmbrățișezi viitorul HR-ului prin inteligență artificială și metodologii agile?  Atelierul de Idei îți oferă șansa de a participa la două oportunități de învățare:

Atelierul ChatGPT pentru HR: Află cum inteligența artificială poate ajuta la redefinirea resurselor umane, de la reevaluarea competențelor până la recrutarea mai eficientă.

Bootcampul de Recrutare Agile: Descoperă cum să aplici principiile agile în procesul de recrutare pentru a obține rezultate remarcabile.

✅ Înscrie-te acum și fii un pionier în domeniul HR-ului modern!

Articol inspirat și adaptat de la AIHR.

All rights Atelierul de Idei Train-IC SRL, CUI 40741119
Acest site web folosește cookie-uri și vă solicită datele personale pentru a vă îmbunătăți experiența de navigare.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram