Prea mulți ani s-a vorbit despre Soft Skills și prea mult timp gândirea creativă, abilitățile de leadership, comunicarea sau capacitatea de a inspira au fost considerate doar niște competențe bine de avut, dar nu chiar esențiale pentru dezvoltarea business-ului.

Ei bine, odată cu pandemia, nu ne mai putem ascunde. Liderii de azi, echipele reziliente, care creează valoare și în context nefavorabil, sunt fără discuție cele în care se manifestă toate competențele de mai sus.

Poți învăța să comunici singur? Poți vedea vreo îmbunătățire în felul în care oamenii lucrează împreună, doar după un curs, și acela făcute între 2 ședințe? No way.

Intră în scenă PowerSkills, concept introdus din 2019 de Josh Bersin, pe care noi l-am pus în practică într-un program de dezvoltare de capabilități în echipele Agile.

Cum lucrăm? Științific.

Pasul 1: Înțelegem ceea ce contează cu adevărat- Motivația este o știință.

Reiss Motivation Profile sau programul de audit al motivării ne arată ceea ce contează cu adevărat pentru fiecare membru din echipă. Folosim instrumentul dezvoltat științific de profesorul Steven Reiss, în cel mai cuprinzător studiu de teorie motivațională, derulat timp de 30 ani, pentru a identifica o amprentă unică de motivare, cu 16 ancore motivaționale și 32 de factori. Suntem atât de diferiți, încât există peste 8 milioane de profile unice de motivare.

În urma auditului de motivare, veți înțelege cauzele conflictelor de valori din echipa voastră, cum puteți să folosiți lucrurile care vă fac diferiți pentru a crește engagementul colegilor și ce face diferența între un proiect de succes și unul sortit din start eșecului.

Pasul 2: Încotro mergem? Există un model personal de succes?

Business Model You pornește de la conceptul că a lucra într-o echipă înseamnă, de fapt, să îi ajuți pe ceilalți. Metoda presupune definirea, într-un set de diagrame, a relațiilor inter-personale și a rolurilor funcționale, ceea ce ajută la înțelegerea rolului fiecăruia în ansamblul organizației., și nu doar raportal la seria de task-uri zilnice, din fișa de post.

Este un proces facilitat, în 4 etape, care presupune ca fiecare participant să își identifice modelul după care funcționează în echipă (asemănător unui model de business), apoi să reflecte și să își reconstruiască rolul, în funcție de așteptări, nevoi și motivațiile proprii.

Pasul 3: Cum ajungem? Drumul de la idee la implementarea transformării Agile

Cu ajutorul instrumentului Agile Transformation Canvas, care poate fi adaptat pentru echipa de HR, IT, Product Development sau Operațiuni, definim în echipă scopul comun și pașii necesari, asumați, pentru dezvoltarea fiecărui membru al echipei.

Livrabila procesului va fi un roadmap cu acțiuni, obiective și rezultate cheie, și un instrument vizual pe care echipa îl poate folosi la fiecare discuție retrospectivă, pentru a verifica progresul.

Curioși să vedeți programul în acțiune? Scrieți-ne la office@atelierul-ideilor.ro pentru programarea unei discuții de explorare și o pre-analiză de nevoi.

All rights Atelierul de Idei Train-IC SRL, CUI 40741119
Acest site web folosește cookie-uri și vă solicită datele personale pentru a vă îmbunătăți experiența de navigare.
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram