#2023AgilePeopleBookChallenge
O mentalitate de creștere (#growthmindset) presupune:
Acest lucru este valabil mai ales pentru cei care fac parte dintr-o organizație agilă, unde echipele agile se adaptează continuu pentru a face față schimbărilor. Dacă ai scopuri și obiective clare, asigură-te că echipa ta lucrează pentru aceeași viziune și că toată lumea este pe aceeași lungime de undă.
Iată recomandările noastre pentru inspirație #agile2023 #agilepeoplebooks #agilecoaching #agilebooks:
Această carte oferă o abordare inovatoare și practică a principiilor Agile People. Ea dezvăluie modul în care liderii și oamenii din echipele Agile pot lucra împreună pentru a se adapta cu succes la schimbări și provocări. Cartea abordează teme precum Crearea unui mediu de lucru colaborativ, Îmbunătățirea comunicării în echipe, Dezvoltarea de abilități de energizare și motivare, Analizarea feedback-ului și abordarea învățării continue.
Este o carte de cultură Agile, al cărei singur co-autor român e chiar colega noastră, Cristina Baghiu.
Ce au în comun Pixar, Google și echipa de baschet San Antonio Spurs? Răspunsul este că toate acestea își datorează succesul extraordinar abilităților lor de a construi echipe. În The Culture Code, Daniel Coyle pătrunde în interiorul unora dintre cele mai eficiente organizații din lume și le dezvăluie secretele. El nu numai că explică ceea ce face ca aceste grupuri să funcționeze, dar identifică și factorii-cheie care pot genera coeziunea unei echipe în orice domeniu de activitate.
Cu o abordare practică și ușor de înțeles, Agile People oferă managerilor, profesioniștilor în resurse umane și persoanelor de decizie din cadrul companiilor, instrumentele necesare pentru a se adapta la schimbările din zona de management și de resurse umane. Include soluții practice și strategii de îmbunătățire a angajamentului angajaților, de promovare a angajaților și de creare a unei culturi care să-i determine pe angajați să își folosească creativitatea și să își atingă potențialul.
Cu ajutorul cărții The Fearless Organization, puteți lua măsurile necesare pentru a vă transforma echipa sau organizația într-un mediu sigur și creativ prin cultivarea siguranței psihologice în organizația dumneavoastră. Cartea vă va ajuta să înțelegeți cum puteți redefini leadershipul și cum puteți crea un mediu în care oamenii să se simtă în siguranță să își exprime ideile, să pună întrebări și să recunoască greșelile.
O transformare digitală de succes trebuie să înceapă cu o transformare conversațională. Agile Conversations este un ghid practic, pas cu pas, pentru a evidenția puterea conversației în vederea obținerii unor echipe eficiente și performante, pentru a obține rezultate cu adevărat Agile. Consultanții Douglas Squirrel și Jeffrey Fredrick le arată cititorilor cum să utilizeze cele 5 tipuri de conversații care contribuie la consolidarea încrederii, ajută să atenueze teama, să răspundă la "de ce-uri", să definească angajamentele și să responsabilizeze pe toată lumea.
Întrebați pe oricine care și-a atins cele mai mari obiective sau care prosperă în relațiile sale și veți auzi povești despre multe ocolișuri neașteptate pe parcurs. Ce îi separă pe cei care se ridică la înălțimea acestor provocări și pe cei care derapează? Răspunsul este agilitatea - agilitatea emoțională. Bazându-se pe cercetările sale profesionale extinse, pe activitatea sa de consultanță internațională și pe propriile experiențe, David arată cum oricine poate deveni mai agil din punct de vedere emoțional și să se dezvolte într-o lume incertă.
Measure What Matters se referă la utilizarea obiectivelor și rezultatelor cheie (OKR), o abordare revoluționară a stabilirii obiectivelor pentru a lua unele dintre cele mai bune alegeri în domeniul afacerilor. Această carte vă ajută să creați și să implementați OKR-uri eficiente și să oferiți feedback, în timp ce monitorizați progresul.
Dar cum construiești cea mai bună organizație, unde întreaga echipă investește în obiective, cultura și nevoile comune ?
Team Topologies este un model practic, pas cu pas, adaptabil pentru proiectarea organizațională și interacțiunea echipelor, bazat pe 4 tipuri fundamentale de echipe și 3 modele de interacțiune în echipă.
Dr. Deming oferă o teorie a managementului bazată pe celebrele 14 puncte esențiale în dezvoltarea unei organizații funcționale, puternice și echilibrate.
"Angajamentul pe termen lung față de o nouă învățare și o nouă filozofie este necesar oricărui management care urmărește transformarea. Cei timizi și cei slabi de inimă, precum și oamenii care se așteaptă la rezultate rapide, sunt sortiți să fie dezamăgiți."
Patrick Lencioni își îndreaptă atenția și puterea de povestire către lumea fascinantă și complexă a echipelor. Povestea absolut captivantă a lui Lencioni servește ca un memento atemporal că leadershipul necesită mult curaj și perspicacitate. De-a lungul poveștii, Lencioni dezvăluie cele cinci disfuncții care influențează negativ organizațiile și cu care se luptă adesea chiar și unele dintre cele mai bune echipe.
Cu acest studiu revoluționar al forțelor motivaționale din spatele comportamentului uman, Dr. Steven Reiss explică cele 16 dorințe și valori care ne modelează comportamentul și arată cum modul în care le prioritizăm ne influențează personalitatea. Această carte este despre a înțelege și a conștientiza propriile valori, obstacole și mijloace de rezolvare a problemelor. Este o carte despre tine, despre cel din spatele tuturor acțiunilor, prejudecăților și fricilor.
În organizații, agilitatea este un imperativ. De la start-up-uri de tehnologie sau mari companii tradiționale, organizațiile trebuie să fie rapide, flexibile și cu competențe digitale pentru a reuși. Cartea este un ghid practic scris special pentru activiștii în domeniul resurselor umane despre cum funcția de HR poate dezvolta procese și practici agile, care economisesc timp, să stimulează performanța și sprijină obiectivele generale ale afacerii.
Idei inovatoare în învățarea organizațională, leadership și schimbare. Îmbunătățirea continuă, înțelegerea sistemelor complexe și promovarea inovației fac parte din peisajul provocărilor cu care se confruntă companiile de astăzi în materie de învățare.
Amy Edmondson arată că organizațiile prosperă, sau nu reușesc să prospere, în funcție de cât de bine funcționează grupurile mici din cadrul acestor organizații. Prin intermediul cărții Teaming, liderii pot modela acești factori prin încurajarea reflecției, crearea siguranței psihologice și depășirea dinamicii interpersonale defensive care inhibă schimbul de idei.
Liderii ingenioși știu că ar putea crește considerabil productivitatea și inovația dacă ar reuși să-i implice pe toți pe deplin. Pregătiți-vă să fiți surprinși de cât de simple și ușor de utilizat sunt pentru oricine. The Surprising Power of Liberating Structures: Simple Rules to Unleash A Culture of Innovation oferă o gamă largă de exemple și tehnici eficiente de a crește gradul de angajament al membrilor și mai mult decât atât, demonstrează că nu investițiile mari și restructurarea amplă sunt esența eficienței, ci mai degrabă determinarea de a experimenta și de a se dezvolta.
În această carte revoluționară, Otto Scharmer ne invită să vedem lumea în moduri noi. Problemele fundamentale, așa cum a remarcat Einstein, nu pot fi rezolvate la același nivel de gândire care le-a creat. Lucrurile cărora le acordăm atenție și modul în care facem asta - atât la nivel individual, cât și colectiv - este cheia a ceea ce creăm. Ceea ce ne împiedică adesea să fim atenți este ceea ce Scharmer numește punctul nostru orb, locul interior din care fiecare dintre noi operează.
The Insider's Guide to Culture Change: Creating a Workplace That Delivers, Grows, and Adapts by Siobhan McHale
Secretul succesului sau al eșecului oricărei afaceri se reduce la cultura acesteia. De la angajați neimplicați la clienți insuficient deserviți, eșecurile din afaceri provin invariabil dintr-o problemă de cultură. În The Insider's Guide to Culture Change, Siobhan McHale, renumitul expert în transformarea culturii și executiv global, împărtășește procesul său dovedit în patru pași pentru a spulbera miturile despre transformarea culturii. Expertul în transformarea culturii, Siobhan McHale, definește cultura simplu: "Este modul în care funcționează lucrurile pe aici".
Training from the Back of the Room!: 65 Ways to Step Aside and Let Them Learn by Sharon L. Bowman
De la Sharon L. Bowman, autoarea best-seller-ului Ten-Minute Trainer, vine o nouă carte dinamică, Training from the BACK of the Room! Această resursă inovatoare prezintă 65 de strategii de instruire care sunt garantate să ofere rezultate excepționale, indiferent de subiect, grup sau mediu de învățare. Această carte prioritizează importanța înțelegerii clare a obiectivelor, sarcinilor și limitelor, ea având loc într-o manieră dinamică, deschisă, relaxată care oferă sprijin și încredere tuturor membrilor.
Sociocracy 3.0: The Business Novella That Gets the Best Out of People and Organisations by Jef Cumps
Jef Cumps este expert, business coach și trainer în teorii moderne de management și explică prin intermediul unei povești cadrul Sociocracy 3.0 ca un ghid practic pentru a crea organizații agile și eficiente. Sociocracy 3.0 oferă un set de instrumente pentru orice companie care își dorește să lucreze mai conștient și mai eficient pe baza egalității, a inteligenței colective și a unei structuri organizaționale flexibile.
The Human Side of Enterprise by Douglas McGregor, Joel Cutcher-Gershenfeld
“Care sunt presupunerile tale (implicite și explicite) despre cel mai eficient mod de a gestiona oamenii?". Aceasta a fost întrebarea pe care Douglas McGregor a lansat-o în anii 1960 și care are o mare relevanță și în ziua de astăzi.
În această ediție specială adnotată a clasicului mondial al managementului, Joel Cutcher-Gershenfeld, cercetător științific principal în cadrul Sloan School of Management și Engineering Systems Division de la MIT, ne arată cum liderii de astăzi au încorporat cu succes metodele lui McGregor în stilurile și practicile moderne de management.
Holacracy: The New Management System for a Rapidly Changing World by Brian J. Robertson
Holacracy prezintă un sistem de management revoluționar care redefinește managementul și transformă pe toată lumea în lider. Holacracy distribuie autoritatea și procesul de luare a deciziilor în întreaga organizație și definește oamenii nu prin ierarhie și titluri, ci prin roluri.
Holacracy creează organizații care sunt rapide, agile și care reușesc prin urmărirea scopului lor, nu urmând un plan învechit și artificial. Aceasta nu este anarhie - este chiar opusul. Atunci când începeți să urmați acest model învățați să creați noi structuri și modalități de a lua decizii care să le dea putere oamenilor care știu cel mai bine despre munca pe care o faceți: colegii din prima linie.
The Blindspots Between Us: How to Overcome Unconscious Cognitive Bias and Build Better Relationships by Gleb Tsipursky, David McRaney
Când ceea ce crezi că știi îți stă în cale - acest ghid revelator oferă o cale clară pentru a crea relații mai puternice, mai sănătoase și mai semnificative. Ne dorim să avem parte de relații interpersonale positive, productive și autentice, dar cu toate acestea facem adesea aceleași erori de gândire care amenință și sabotează aceste relații.
Aceste erori se numesc prejudecăți cognitive și se întâmplă atunci când creierul nostru încearcă să simplifice informațiile făcând presupuneri. Având la bază terapia cognitiv-comportamentală (TCC) bazată pe dovezi, cartea The Blindspots Between Us dezvăluie cele mai frecvente prejudecăți cognitive "ascunse" care ne orbesc în fața adevărului și care duc la neînțelegerile care ne afectează relațiile.
Tribal Unity: Getting from Teams to Tribes by Creating a One Team Culture by Em Campbell-Pretty, Gene Kim, Steve Farber
Tribal Unity este un ghid practic, din lumea reală, pentru liderii care se angajează să facă din organizația lor un loc de muncă excelent. Bazat pe povestea reală a modului în care un lider inspirat a transformat o cultură organizațională extrem de toxică într-un studiu de caz de succes recunoscut la nivel internațional, Tribal Unity împărtășește modele dovedite care revoluționează modul în care echipele de lucru se conectează și performează.
Friends: Understanding the Power of our Most Important Relationships by Robin I. M. Dunbar
Cea mai surprinzătoare descoperire care reiese din literatura medicală din ultimul deceniu este faptul că numărul și calitatea prieteniilor pe care le avem au o influență mai mare asupra fericirii, sănătății și chiar a riscului de mortalitate decât orice altceva. Robin Dunbar este psihologul și autorul de renume mondial care a descoperit celebrul număr al lui Dunbar: cum capacitatea noastră de prietenie este limitată la aproximativ 150 de persoane. În "Prieteni", el analizează prietenia în ansamblu, modul în care se intersectează diferitele tipuri de relații de prietenie și de familie sau complexul de mecanisme psihologice și comportamentale care stau la baza prieteniilor și le fac posibile.
Start-up Factory: Haier's RenDanHeYi model and the end of management as we know it by Joost Minnaar, Pim de Morree, Bram van der Lecq
Start-up Factory este cronica uneia dintre cele mai îndrăznețe transformări de afaceri din toate timpurile: strategiile îndrăznețe ale unei companii care a renunțat la managementul tradițional.
În Start-up Factory, autorii se bazează pe ani de cercetări minuțioase pentru a descrie nașterea și evoluția modelului RenDanHeYi de la Haier. Ei explică modul în care acesta este implementat în companii din întreaga lume. Plin de povești de succes operațional, Start-up Factory prezintă elementele fundamentale și arată cum orice organizație poate beneficia de RenDanHeYi.
Managing for Happiness: Games, Tools & Practices to Motivate Any Team by Jurgen Appelo
Un manual practic pentru a face managementul din nou grozav, Managing for Happiness oferă un set complet de practici pentru un management mai eficient, care face munca distractivă.. Această carte oferă instrumente, jocuri și practici care pun bucuria în muncă, cu îndrumări practice, din lumea reală, pentru a împuternici lucrătorii și a încânta clienții. Pentru a supraviețui în secolul XXI, companiile trebuie să sape dincolo de ceea ce este evident și să găsească ceea ce funcționează. Managing for Happiness este un manual practic pentru atingerea măreției organizaționale.
Coaching Agile Teams: A Companion for ScrumMasters, Agile Coaches, and Project Managers in Transition by Lyssa Adkins
Ghidul provocator și practic pentru antrenarea echipelor agile. În calitate de antrenor agile, puteți ajuta echipele de proiect să devină remarcabile în domeniul agile, creând produse de care să fie mândri și ajutând organizațiile să profite de avantajele puternice ale echipelor care oferă atât inovație, cât și excelență.
Citind această carte veți obține o viziune profundă asupra rolului de coach agile, veți descoperi ce funcționează și ce nu funcționează și veți învăța cum să adaptați abilități puternice din multe discipline aliate, inclusiv din domeniile de coaching și mentorat profesional.
Implementing Beyond Budgeting: Unlocking the Performance Potential by Bjarte Bogsnes
Scrisă de Bjarte Bogsnes, pionier în domeniul Beyond Budgeting, Implementing Beyond Budgeting dezvăluie cele mai bune practici din cazuri reale în care autorul a condus implementarea Beyond Budgeting în mari companii globale. Începută cu o prefață de Robert Kaplan, cofondator al Balanced Scorecard, această carte dezvăluie cum organizația dumneavoastră poate maximiza un climat de performanță cu echipe angajate într-un scop comun, recompense împărtășite și crearea de valoare susținută. Această carte inovatoare prezintă cu luciditate modul în care fiecare organizație poate elibera ambiția și energia oamenilor săi, care până acum erau sclavii procesului de bugetare.
Reinventing Organizations: A Guide to Creating Organizations Inspired by the Next Stage of Human Consciousness by Frederic Laloux, Ken Wilber
Reinventing Organizations prezintă o abordare nouă, bazată pe profunzimea și înțelepciunea unei culturi care se concentrează pe cunoaștere, autenticitate și onestitate. Oferă suport și inspirație pentru a crea organizații care să se concentreze pe realizarea unor scopuri mărețe și să înfrunte provocările cu încredere.
The Fifth Discipline: The Art & Practice of The Learning Organization by Peter M. Senge
Pe lângă elementele de bază ale lui Peter Senge, The Fifth Discipline conține interviuri cu practicieni din diverse companii și organizații.
Găsiți informații și instrumente pentru a vă ajuta să vă dezvoltați abilitățile de lider în vederea creării unei organizații care poate învăța mai rapid decât concurența și poate atinge și menține performanțe.
Humanocracy: Creating Organizations as Amazing as the People Inside Them by Gary Hamel, Michele Zanini
Humanocracy înlocuiește birocrația cu o abordare a muncii care înțelege și valorifică diversitatea, creativitatea și spiritul antreprenorial al oamenilor. În loc să limiteze potențialul, îi încurajează să-și folosească talentele și imaginația pentru a găsi soluții creative la provocările afacerii. Scopul final: organizații infuzate de spiritul antreprenorial, în care toată lumea gândește ca un proprietar, iar inovația care schimbă jocul este regula și nu excepție.
Corporate Rebels: Make Work More Fun by Joost Minnaar, Pim de Morree
Joost și Pim explorează posibilitățile de a face lucrurile mai bine la locul de muncă. În această carte, ei prezintă metodele pe care le-au învățat de la cei mai creativi, eficienți și inovatori lideri, oferind soluții la problemele comune pe care le întâmpină mulți angajați: lipsa de motivație, birocrația, cultura toxică de la locul de muncă și altele.
Brave New Work: Are You Ready to Reinvent Your Organization? by Aaron Dignan
Aaron Dignan ne prezintă abordarea sa pentru a elimina birocrația. În Brave New Work veți afla exact cum inventează un mod mai inteligent, mai sănătos și mai eficient de a lucra.
Remote, Not Distant by Gustavo Razzetti
Remote, Not Distant este un ghid esențial pentru a înțelege și a face față schimbărilor de la locul de muncă. Acesta oferă informații, exemple din viața reală, exerciții și experimente, care vă vor ajuta să colaborați într-un mod mai productiv, să gestionați conflictele, să vă aliniați echipa, să fiți mai eficienți și să mențineți angajamentul echipei.
Radical Candor: Be a Kickass Boss Without Losing Your Humanity by Kim Malone Scott
Radical Candor este cheia pentru a construi relații puternice cu angajații. Această abordare susține că feedback-ul îndrumător se obține prin combinarea laudei pozitive cu critici constructive. Scott a dezvoltat trei principii simple pentru a ajuta managerii să creeze relații mai bune cu angajații lor: make it personal, get (sh)it done and understand why it matters.
Becoming AntiFragile: Learning to Thrive through Disruption, Challenge and Change by Paige Williams
Sunteți gata să treceți dincolo de reziliență? Faceți primii pași către o abordare holistică și sănătoasă a vieții și alegerilor pe care le faceți în fiecare zi. Acesta este drumul către antifragilitatea dumneavoastră.
Prin urmare:
Atitudinea pozitivă ajută să îți atingi obiectivele.😊
Alătură-te #2023AgilePeopleBookChallenge și citește o carte Agile în fiecare lună. Împărtășește progresul și noile perspectivele cu comunitatea prin eticheta #2023AgilePeopleBookChallenge.
#AgilePeopleRomânia #workplaceinnovation #agilehr #neverstoplearning